2011. szeptember 3., szombat

Toszkána - élmények 1. rész + röpke játék:)

 
 Az elmúlt napokat a fényképek retusálásával, válogatásával töltöttem, próbálok visszaérkezni, alkalmazkodni a Nyár végéhez, az Ősz kezdetéhez... Indulás előtt elhatároztam, hogy mivel nagyon rövid az 1 hét, nincs egyetlen elpazarolni való percem sem... így nem lesz időm a következőkre: felesleges rohanás, idegeskedés, aggódás, bosszankodás, elégedetlenkedés, agyalás...stb. Helyette amivel a hetet tölteni szeretném: a Jelenben való Létezés, az adott pillanat megélése a maga teljességében, tökéletességében vagy tökéletlenségében. Nyitottság az újra, kíváncsiság, öröm. És így lett:) Feltöltődtünk, kisimultunk, értékes megélésékkel gazdagodtunk. A hazaérkezésnél már nem erőltettem nagyon ezt az éljük a Jelen témát... Az elmúlt hét még ennek jegyében telt, fizikailag már itt, lélekben még csak részlegesen... 

Toszkána most is varázslatos volt...igazából csak szuperlatívuszokban tudok mesélni róla. Most döbbentem rá, hogy leginkább, legmélyebben a templomaik érintenek meg. Ahogy visszagondolok 3 éve is a legintenzívebb élményeim Fiesoleban (Firenze mellett) voltak a Duomo di San Romolo-ban és a 14. században alapított San Francesco rendházban.

Most Vinci kicsi temploma a Chiesa di Santa Croce érintett meg nagyon mélyen, a tiszta és nagyon magas rezgésű energiáival, és Lucca egyik temploma a San Frediano. Egészen lenyűgöz ahogy a hit, Szűz Mária, a Szentek jelen vannak az életükben, a mindennapokban, ahogy a kis Mária-szobrocskák meghúzódnak a lakóházak, épületek sarkain kiképzett apró boltíves beugrókban, mintegy vigyázva az életükre.És hogy miért érintett meg ez ennyire? Mert úgy éreztem a falvacskákban, városokban, az életükben harmonikusan van jelen a Hit a Hétköznapokban, hogy természetes Egységet alkot az örömmel, az Élettel, az Életörömmel. Erről itthon sok más tapasztalatom van. Vagy hedonistákkal találkozom, akik csak az élvezetekért élik Carpe Diem életüket, vagy hívőkkel, akik elfelejtenek a Jelennek örülni. És csak ritkán olyanokkal, akikben harmoniában élnek az Égi és Földi Energiák. Ott azt tapasztaltam, hogy kiegyensúlyozottabban van mindez jelen.
 Serrevalle
Magával ragadóan szépséges volt a táj is, persze. De leginkább az életérzés érintett meg. Ami jelen volt (csaknem) mindenhol. Az öröm. A nyitottság. A könnyedség. Jó volt csak úgy lenni. Élvezni az ételeket, italokat, a levegő illatát, a látványt, színeket, formákat. És a templomok erre feltették a koronát. Azt hiszem nagyon sokáig fogok még ebből töltekezni. A csokoládéműhelyek sajnos zárva voltak. Mindhárom:) (Tanulság: Toszkánába ne augusztusban utazz, akkor mindenki nyaral.) De nem bánom. Így is kerek volt. Több elhatározás is született bennem ott. Pl. 1. szeretnék megtanulni olaszul. 2. jövőre visszamenni, legalább egy hónapra szeptemberben. 3. csokoládémesternél 2-3 hét gyakorlatot eltölteni 4. behatóbban tanulmányozni az olasz cukrászatot (ami sztem mesés:) A többiről majd később írok...

És akkor a képek:



Montecatini Terme csodás fürdői a Terme Tettuccio és a Terme Tamerici ápolt kertjeikkel, neoklasszicista oszlopcsarnokaikkal. A fürdőzés mellett olvasó- és zenetermekben lehet pihenni, töltekezni, különböző gyógyhatású ivóvizekkel kúrálni testünket-lelkünket. (Mi ezt csak kívülről csodáltuk meg, egy 2 éves szélvész-gyermekkel utazva gondolom nem kell magyaráznom a miértjét:)

Terméből sikló visz fel a hegytetőn elterülő pici faluba Montecatini Altoba, melynek pici főterén remek éttermeket találtunk. Fantasztikus tagliatelle con porcini-t ettünk (vargányás tagliatelle). Annyira nem tudtam asszimilálódni 1 hét alatt, hogy minden étkezésnél végigegyem a 4-5 fogást. (2 este megkíséreltem, még van mit gyakorolni) A kastélyból gyönyörű kilátás nyílik a tájra. 







 Olajfaligetek Serrevalle környékén.



Játék: írjátok meg kommentben, milyen fa látható a képen és mire használják a termését! Annyit segítek, h nagyon jellemző erre a vidékre. A helyes választ küldök között hétfőn kisorsolok egy spagetti fűszerkeveréket:))

 Folyt. köv. holnap

10 megjegyzés:

  1. Már alig bírtam nyitva tartani a szemeimet, mikor ide kattintottam, hátha találok egy kis beszámolót. Jelentem, látok. :) Egész felélénkültem. :) És csak ismételni tudom, hogy imádom Olaszországot. Toszkána meg különösen kedves és csodás. Sajnálom, hogy a csokiműhelyekbe nem sikerült bejutnod, és szurkolok, hogy jövőre összejöjjön. :)))
    Én is szívesen lennék kiskukta egy ilyen helyen, vagy egy cukiban méginkább. ;)
    Csak nem olajfát látok? :) Ha a magyarok is több olivaolajat használnának,eszegetnék a bogyót, talán egészségesebbek lennének, és a kedvük is jobb lenne. :)
    Szépségesek a képek! :)

    VálaszTörlés
  2. Nem, nem. Az túl egyszerű lett volna:)

    VálaszTörlés
  3. Ez egy fajta cédrus, és tudtommal a levele fertőtleníti a levegőt, és a férfiasságra van jótékony hatással a termése :D

    VálaszTörlés
  4. Csodálatos fotók. A fa szerintem is cédrus. :)))

    VálaszTörlés
  5. Tényleg mesés lehetett! Már várom a következő részeket! Az olasz kuktáskodást pedig nagyon támogatom - hasonló gondolataim már nekem is felmerültek, de még csak alakulnak egyelőre belül... Én is cédrusra tippelnék, de arról nem hallottam még, hogy mire használják...de kíváncsian várom a megfejtést!

    VálaszTörlés
  6. Igazad van Vv! :))) Mégsem voltak teljesen nyitva a szemeim. :D Most megnéztem jobban.
    Szerintem mandulafenyő (Pinus pinea), aminek a magja ehető, és főként pestohoz használják. De pirítva salátákra, tésztákra szórni is nyami. :)

    VálaszTörlés
  7. Csodás lehetett, nagyon szeretem, ahogy írsz, az elején mintha Coelhot olvastam volna... Látom, találtatok eladó lakást is :-).

    Nagyszerű út lehetett, én Spanyolország iránt érzek így.

    Vicces az olaszoknál, hogy mennyire nagyra tartják az étkezést, engem elképedve kérdezett egyszer egy pincér, hogy mi a gond a grillezett raddichioval, miért nem eszem meg. Nem volt hajlandó elfogadni, hogy van, amit nem szeret az ember.

    Várjuk a folytatást, a képek is csodásak!

    Szerintem is mandulafenyő, és persze a csodás fenyőmag nő rajta (pignoli). Leginkább pestóba olajjal, fokhagymával, zöldfűszerekkel és parmezánnal. De salátára is jó pirítva, vagy akár édességhez is.

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű helyeken jártatok! Én is imádom Olaszországot, a gasztronómiájukat stb. szerintem is, a képen látható fa cédrus, és ha jól tudom olajat készítenek belőle. Jól tudom?

    VálaszTörlés
  9. Szavak, amiknek fontos és mély a jelentése, fényképek, amik álomvilágba repítettek. Majdnem elhittem, hogy én voltam ott és nem Te. De aztán egyszer csak felébredtem! :-)))
    Upsz, és még mielőtt elfelejteném, a játékból ki ne maradjak, tippem a többiek ölteléből merítkezve, csak is mandulafenyő lehet. Jaj,vagy inkább cédrus lenne?

    VálaszTörlés
  10. A beszámoló csodás, örömmel olvastam. Igen nagy kedvet kaptam Olaszországhoz, talán jövőre.
    A képen cédrusfenyő látható (Csontváryit is megihlette:-) Terméséből készítik a fenyőmagot, kérgéből pedig illóolajat. Fáját bútorkészítésre használják:-))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...